Maica Domnului

aprilie 2024
L Ma Mi J V S D

Pomenirea eroilor români de la Senones (Vosgi), 16 mai 2016

In ziua de 16 mai 2016, Parohia rotodoxă română ″Sfântul Ioan Botezătorul″ din Strasbourg a săvârşit prima slujbă de pomenire la căpătâiul celor 11 ostaşi români din Primul război mondial care odihnesc în Necropola naţională din Senones (departamentul Vosgi, Franţa).

Slujba s-a situat în cadrul unei ceremonii de cinstire mai ample, organizată împreună cu Autorităţile civile şi militare franceze şi cu Consulatul General al României la Strasbourg.

Au paraticipat :

• Dl Ambasador Sabin POP, Consulul General al României la Strasbourg ;
  • Subprefectul de St Dié Laurent Monbrun ;
  • Deputatul Gérard Cherpion ;
  • Consilierii regionali Jean-Marie Lalandre şi David Valence ;
  • Consilierul departamental Benoït Pierrat şi
  • Primarul de Senones Jean-Luc Bévérina.

Adresăm un cuvânt special de mulţumire doamnei Pia Guthardt-Douida, enoriaşă a parohiei noastre, locuitoare a oraşului Senones, pentru ajutorul neprecupeţit pe care ni l-a acordat pe tot parcursul pregătirii acestei impresionante manifestări, precum şi enoriaşilor prezenţi !

Programul zilei

• 10 h 45 – Rassemblement devant la nécropole.
  • 10 h 50 – Les porte-drapeaux, les officiels et le public entrent dans la nécropole
  • 11 h 00 – Présentation de la cérémonie par M. DENIZOT, Président du Souvenir Français de Senones.
  • 11 h 05 – La levée des couleurs, suivie du refrain de la Marseillaise.
  • 11 h 10 – Le Président du Souvenir Français donne quelques explications sur la présence de ces tombes roumaines.
  • 11 h 15 – Allocution de Monsieur l’Ambassadeur Sabin POP, Consul General de la Roumanie à Strasbourg.
  • 11 h 25 – Hommage aux onze roumains inhumés en ce lieu.
  • Onze personnes de la communauté roumaine déposent un bouquet au pied de chaque croix.
  • Simultanément deux gerbes sont déposées au pied de la stèle : en premier, la gerbe de la municipalité de Senones par les élus, une personnalité roumaine un ancien combattant.
  • En dernier, la gerbe de la communauté roumaine par M. l’Ambassadeur de Roumanie, M. le Maire de Senones, une autorité présence (Sous-préfet, député) une autorité militaire et gendarmerie (si présentes).
  • – Sonnerie aux Morts – Minute de recueillement – L’hymne roumain – suivi de la Marseillaise.
  • Office religieux par le père Vasile Iorgulescu et la Communauté orthodoxe roumaine de Strasbourg
  • La sortie de la nécropole s’effectue en ordre. Remerciement aux porte-drapeaux.
  • L’ensemble des personnes présentes sont invitées à se rendre à la salle des fêtes de Senones pour le verre de l’amitié offert par la municipalité de Senones.

Presa locală din departamentul Vosgi a consacrat douà articole ceremoniei omagiale de la Senones  : http://www.vosgesmatin.fr/edition-de-saint-die/2016/05/17/vosges-l-hommage-aux-roumains-de-la-grande-guerre-a-senones

Articol în ziarul Lumina al Patriarhiei Române : http://ziarullumina.ro/recunostinta-pentru-eroii-romani-112263.html

A se vedea şi articolul intitulatMonumentul românilor din Vosgi″, postat pe site-ul nostru, în rubrica Arhiva, pe data de 20 iulie 2015.

Sosirea la Cimitirul militar şi desfăşurarea ceremoniei

DSCF0972DSCF0974DSCF0977

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vesnica lor pomenire din neam în neam!

Recepţie la Primăria din Senones

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bucate româneşti şi franţuzeşti la masa regăsirii

Vizită la ″Monumentul românilor″ din vecinătatea satului Belval

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Slavă lui Dumnezeu pentru această zi de taină şi reculegere întru cinstirea eroilor!

Articol publicat în ziarul „Vosges matin”, marti 17 mai 2016